Burse de ajutor social

  • Perioada de depunere dosare :  03.10.2022 - 14.10. 2022, între orele 10.00- 12.00 și 13.00-15.00, la Cabinet nr. 36 (lîngă Laborator CRIMINALISTICĂ, demisol, Corp A), la doamna secretar Ancuța NETEDU,  +40 232 201102 interior 2588, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • NU se vor PRIMI / ÎNREGISTRA dosare incomplete sau cu documente neconforme iar termenul limită nu se prelungeşte, pentru nici un eventual motiv invocat. În acest sens, studenţii care doresc să depună dosar pentru această categorie de bursă, sunt rugaţi să nu efectueze demersul “pe ultima sută de metri” (în ultimele două-trei zile ale termenului de depunere), întrucât, în situaţia în care vreun document este neconform, nu se va prelungi termenul de completare a dosarului respectiv după termenul anunțat!!!
  • NU POT DEPUNE DOSARE PENTRU BURSA SOCIALĂ:
  • studenții care au împlinit vârsta de 35 de ani
  • studenții care repeta anul de studiu, dacă în anul de studiu pe care îl repetă au beneficiat de această categorie de studiu
  • studenții care nu au acumulat un număr de minimum 20 de credite in semestrul anterior (semestrul al II-lea, anul univ. 2021-2022)

FOARTE IMPORTANT:

Este necesar ca studenţii solicitanţi să parcurgă toate informaţiile care urmează, pentru a se evita situaţiile în care se pot prezenta cu dosar incomplet.

Cuantumul salariului de bază minim net pe economie ce se ia în calcul la acordarea burselor sociale pentru anul semestrul I al anului universitar 2022-2023 este de 1.524 lei / lună.

Lunile care se iau în considerare la calcularea veniturilor nete sunt: IUNIE, IULIE, AUGUST 2022 (conform “Regulamentului de acordare a burselor şi a altor forme de sprijin material pentru studenţii înmatriculaţi la cursurile de zi”).

  • Documentele ( adeverinte salariat, declaratii notariale, adeverinte teren etc) care nu au lunile respective trecute nu se iau in calcul.
  • In cazul in care nu sunt venituri salariale, trebuie sa aveti declaratii notariale date de fiecare parinte in parte (cu lunile IUNIE, IULIE, AUGUST 2022).
  • Adeverintele de la ANAF sunt obligatorii pentru toti membrii majori din familie si trebuie sa fie in original.
  • Adeverintele de la primaria localitatii pentru venituri agricole trebuie sa precizeze veniturile agricole nete ale familiei pentru lunile iunie, iulie si august 2022.
  • In cazul in care se obtin subventii APIA trebuie dovada veniturilor (tot pentru lunile iunie, iulie, august).
  • Acolo unde nu sunt venituri agricole, trebuie adeverinta care sa confirme ca familia nu obtine venituri agricole.
  • Vă rugăm să ataşaţi documentele grupate astfel:
  • - Copie certificat naştere, copie Carte identitate, adeverinta ANAF, adeverinta venituri agricole pentru studentul care depune dosarul,
  • - Copii certificate si copii CI pentru fratii aflati in intretinere, adeverinte de la scoala/facultate, adeverinte ANAF, adeverinte venituri agricole pentru fratii majori. Pentru fratii care urmeaza cursurile liceale se ia in calcul alocatia de stat, chiar daca au implinit 18 ani.
  • - Copii după carti identitate pentru părinti, adeverintele Anaf pentru ambii părinti, adeverinţe de la primăria localităţii pentru ambii părinti (intreaga familie) cu privire la veniturile agricole. Acolo unde este cazul, adeverinte de la APIA, arenda etc…
  • - Pentru părinţii care au venituri salariale, venitul net pe lunile iunie, iulie, august 2020 documente cu ștampila si semnatura emitentului,
  • - Pentru părinţii care nu obtin venituri declaraţie notarială dată de fiecare părinte in parte, cu lunile iunie, iulie si august 2022
  • - Anexa 1, completata corect, calculate veniturile corect, trecute toate documentele atasate, semnata si datata.
  • - Anexa 2, completata corect iar acolo unde este cazul (nu se primeste pensia alimentara, in cazul parintilor divortati) completat cu declaratie pe proprie raspundere si semnat.

 

Cuantumul alocaţiei de stat pentru lunile luate în calcul este:

  • copiii în vârstă de până la 2 ani (sau 3 ani în cazul copiilor cu dizabilităţi); 600 lei/lună
  • copiii cu dizabilităţi cu vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani: 600 lei/lună
  • copiii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 18 ani, precum şi pentru tinerii care au împlinit 18 ani şi urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestor cursuri: 243 lei/lună

Pentru cazurile în care există suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea bursei sociale poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situaţia exactă a familiei acestuia.

Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinţii studentului lucrează sau domiciliază în străinătate.

Bursele de ajutor social se acorda, conform următoarelor priorităţi şi criterii:

  1. studenţilor orfani sau studenţi proveniţi din casele de copii sau plasament familial, în următoare ordine de prioritate:
    1. Orfani de ambii părinţi şi studenţi proveniţi din casele de copii sau plasament familial care nu realizează în lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022un venit lunar net mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.
    2. orfani de un părinte a căror familie nu a realizat în lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022un venit lunar net per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie;
  2. studenţilor bolnaviTBC, care se afla în evidenta unităţilor medicale, celor care suferă de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbtie grave, insuficienta renala cronica, astm bronşic, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatita cronica, glaucom, miopie grava, boli imunologice, boli rare, boli hematologice (hemofilie, talasemie), surditate, fibroză chistică, cei infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, poliartrită juvenilă, spondilita anchilozanta sau reumatism articular acut, handicap locomotor;
  3. studenţilor a căror familie nu realizează pe lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII ORFANI DE AMBII PĂRINŢI vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip – Anexa 1 (document printabil, ataşat mai sus);;

(2) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate (anexa 2 – (document printabil, ataşat mai sus);)

(3) copie după certificatul de naştere si carte/ buletin de identitate;

(4) copii după certificatele de deces ale părinţilor;

(5) documente justificative privind veniturile proprii, după caz:

  1. a) cupoane sau adeverinţă de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei de urmaş pentru lunile care se iau în considerare;
  2. b) adeverinţă de şomaj pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
  3. c) adeverinţă de salariu NETpentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);

(6) documente justificative de la Administraţia Financiară privind veniturile nete obţinute din activităţi autorizate (ex: chirii, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale, societăţi comerciale), activităţi de exploatare a proprietăţilor personale: terenuri agricole, păduri etc – pentru lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022 – conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;

 

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII ORFANI DE UN PĂRINTE vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip – Anexa 1 (document printabil, ataşat mai sus);

(2) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate (anexa 2 – (document printabil, ataşat mai sus);

(3) copie după certificatul de naştere si carte/ buletin de identitate pentru student si membrii familiei, după caz.

(4) copie după certificatul de deces al părintelui;

(5) adeverinţe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;

(6) documente justificative privind veniturile proprii, după caz, pentru student şi pentru părintele în viaţă:

  1. a) cupoane sau adeverinţă de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei de urmaş pentru lunile care se iau în considerare;
  2. b) adeverinţă de şomaj pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
  3. c) adeverinţă de salariu NETpentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);

(7) documente justificative de la Administraţia Financiară privind veniturile nete obţinute din activităţi autorizate (ex: chirii, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale, societăţi comerciale), activităţi de exploatare a proprietăţilor personale: terenuri agricole, păduri etc – pentru lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022 – conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;

(8) declaraţie pe propria răspundere, dată de părintele în viaţă, care nu obţine nici un fel de venit, în faţa unui notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul (se specifică lunile care se iau în calcul: IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022);

 

STUDENŢII PROVENIŢI DIN CASELE DE COPII (CENTRELE DE PLASAMENT) SAU PLASAMENT FAMILIAL vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip – Anexa 1 (document printabil, ataşat mai sus);

(2) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate (anexa 2 – (document printabil, ataşat mai sus);

(3) copie după certificatul de naştere si cartea/ buletinul de identitate;

(4) documente justificative privind situaţia în care se află:

  1. a) adeverinţă din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament;
  2. b) copie a hotărârii judecătoreşti din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial;

(5) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale, după caz:

  1. a) cupoane sau adeverinţă pentru alocaţia de plasament;
  2. b) adeverinţă de şomaj pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
  3. c) adeverinţă de salariu NETpentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);

 

STUDENTII CARE SOLICITA BURSA SOCIALĂ PE CRITERII MEDICALE vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip – Anexa nr. 3 (document printabil, ataşat mai sus);

(2) copie după certificatul de naştere si cartea/ buletinul de identitate;

(3) certificat medical eliberat de un medic specialistvizat de medicul de familie al studentului si de medicul dispensarului studenţesc în raza căruia sunt arondaţi studenţii Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi (Cabinetul medical din căminul nr. 8).

Nu se vor primi/înregistra dosare pe criterii medicale fără avizul medicului de la cabinetul medical studențesc UAIC.

 

Studenţii cu boli cronice se vor prezenta la cabinetul medical studenţesc cu documentaţia medicală corespunzătoare pentru evidenţe speciale.
Dosarul pentru obţinerea bursei pe motive medicale trebuie să conţină:

  • adeverinţă medicală de la medicul de familie, prin care acesta confirmă că are în evidenţă studentul cu afecţiunea respectivă (original şi copie)
  • certificat medical de la medicul specialist la care studentul este dispensarizat activ (controlat periodic) în original şi copie
  • bilet de ieşire din spital care trebuie să conţină evaluarea stării prezente, indicaţii terapeutice, recomandări, analize recente (original şi copie)

Contact Centrul Medical Studenţesc UAIC (obligatoriu pentru depunerea unui dosar pe criterii medicale):  https://www.uaic.ro/studenti/servicii-medicale/

Nu se vor primi dosare fără înregistrarea la cabinetul medical studențsc si avizul necesar!!!

 

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENTII CARE PROVIN DIN FAMILII ALE CĂROR VENITURI LUNARE NETE MEDII PE MEMBRU DE FAMILIE SUNT MAI MICI DECÂT SALARIUL DE BAZĂ MINIM NET PE ECONOMIE (studenţi sub 26 de ani) vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip – Anexa 1 (document printabil, ataşat mai sus);

(2) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, din care să reiasă că el şi familia sa nu mai au şi alte venituri decât cele declarate (document printabil, ataşat mai sus);

(3) copie după certificatul de naştere si cartea/ buletinul de identitate;

(4) copie ale buletinelor/cărţile de identitate ale părinţilor;

(5) copii ale certificatelor de naştere şi ale buletinelor/cărţilor de identitate (dacă este cazul), ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreţinerea părinţilor;

(6) adeverinţe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;

(7) declaraţii pe propria răspundere a unuia dintre părinţi, dată la un notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul, pentru copiii minori aflaţi în întreţinerea familiei, dar care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obţin venituri proprii;

(8) adeverinţe privind cuantumul alocaţiei primite pentru copiii minori cu probleme medicale, dacă este cazul;

(9) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale şi ale părinţilor acestora, după caz:

  1. a) cupoane sau adeverinţă de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei (indiferent de natura acesteia) pentru lunile care se iau în considerare (iunie, iulie, august 2022);
  2. b) adeverinţă de şomaj pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
  3. c) adeverinţă de salariu NETpentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);

(10) declaraţii pe propria răspundere, date de fiecare părinte care nu obţine nici un fel de venit (de specificat lunile care se iau în calcul – iunie, iulie, august 2022), în faţa unui notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul – pentru veniturile de la punctul (9), in cazul în care nu realizează);

(11) copie a hotărârii judecătoreşti, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi (se completează cu adeverinţă/ cupoane privind cuantumul pensiei alimentare, pentru student şi fraţii acestuia)

(12) documente justificative de la Administraţia Financiară privind veniturile nete obţinute din activităţi autorizate (ex: chirii, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale, societăţi comerciale), activităţi de exploatare a proprietăţilor personale: terenuri agricole, păduri etc – pentru lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022- conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;

Bursele sociale se acordă pe durata studiilor, până la împlinirea vârstei de 35 de ani.

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII CU VÂRSTA CUPRINSĂ ÎNTRE 26 DE ANI ŞI 35 DE ANI vor depune următoarele documente:

  • (1) cerere tip – Anexa 1 (document printabil, ataşat mai sus);
  • (2) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, din care să reiasă că acesta nu mai are şi alte venituri decât cele declarate (document printabil, ataşat mai sus);
  • (3) copie a buletinului/ cărţii de identitate;
  • (4) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale, după caz:
    • a) cupoane sau adeverinţă de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei pentru lunile care se iau în considerare (iunie, iulie, august 2022);
    • b) adeverinţă de şomaj pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
    • c) adeverinţă de salariu NET pentru lunile care se iau în calcul (iunie, iulie, august 2022);
  • (5) documente justificative de la Administraţia Financiară privind veniturile nete obţinute din activităţi autorizate (ex: chirii, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale, societăţi comerciale), activităţi de exploatare a proprietăţilor personale: terenuri agricole, păduri etc – pentru lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022- conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;
  • (6) documente justificative ale persoanelor pe care le are în grijă, precum copii, soţie, etc, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

Pentru familiile de studenţi, dosarele cuprind următoarele documente (conform „Regulamentului Serviciilor pentru studenţi”, secţiunea Regulamentul de acordare a burselor şi a altor forme de sprijin material pentru studenţi şi Normelor de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării diferitelor categorii de burse de ajutor social):

  1. a) studenţii căsătoriţi, ambii cu vârsta până în 26 de ani şi care nu obţin venituri proprii vor depune documentele pentru familia din care provine fiecare soţ, la care se adaugă: copie a certificatului de căsătorie, adeverinţă de student pentru celălalt soţ, copii ale certificatelor de naştere ale copiilor (dacă este cazul); venitul mediu net pe membru al familiei se calculează ca medie a veniturilor nete medii ale celor două familii din care provin cei doi studenţi;
  2. b) student/ă căsătorit/ă, soţia/ soţul nefiind studentă/ student: vor depune documentele pentru familia din care provine studentul, dacă acesta nu obţine venituri personale sau similar cu documentele enumerate pentru soţ/ soţie (literele i.- v.), dacă studentul obţine venituri personale, copie a certificatului de căsătorie, copii ale certificatelor de naştere ale copiilor (dacă este cazul); pentru soţ/ soţie se adaugă:
  3. copie a buletinului/ cărţii de identitate;
  4. documente justificative de la Administraţia Financiară privind veniturile neteobţinute din activităţi autorizate (ex: chirii, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale, societăţi comerciale), activităţi de exploatare a proprietăţilor personale: terenuri agricole, păduri etc – pentru lunile IUNIE, IULIE ŞI AUGUST 2022- conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;.
  5. declaraţie pe propria răspundere, dată la notar, din care să reiasă că nu are sau nu mai are şi alte venituri decât cele declarate, după caz (specificate lunile care se iau în calcul).

Venitul mediu net pe membru al familiei se calculează conform algoritmului: pentru familiile de studenţi în care unul dintre soţi are venituri, iar celălalt nu, venitul lunar net mediu se calculează ca medie între venitul membrului familiei şi venitul mediu net al familiei din care provine membrul familiei care nu are venituri salariale; pentru familiile de studenţi în care ambii soţi au venituri, venitul lunar net mediu se calculează ca medie între veniturile celor doi soţi.

BURSA DE AJUTOR SOCIAL OCAZIONAL PENTRU ÎMBRACAMINTE se poate acorda, la cerere, în cuantumul lunar al unei burse de ajutor social, de maxim două ori în decursul unui an universitar:

  1. a) studenţilor cu unul sau ambii părinţi decedaţi, respectiv pentru care s-a dispus măsura de protecţie plasamentul;
  2. b) studenţilor defavorizaţi din punct de vedere socioeconomic a căror familie nu a realizat în cele 3 luni (iunie, iulie si august 2022)un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim net la nivel naţional.

Studenţii care solicita aceasta categorie de bursa ataşează, la dosarul pentru bursa de ajutor social, o cerere separata, analiza dosarului realizându-se o singura data.

 

BURSA DE PERFORMANŢĂ ŞTIINŢIFICĂ

  • Beneficiarii acestei categorii de burse sunt studenții înmatriculați la cursuri cu frecvență, de la orice specializare/domeniu de studiu/ciclu de studii, (studenții cetăţeni români cu domiciliul stabil în România, cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene) care au o activitate academică de exceptie și au înregistrat performanțe deosebite în activitatea de cercetare științifică extracurriculară.
  • Perioada de acordare: această categorie de bursă se acordă lunar, pe durata unui an universitar, inclusiv vacanţe. Studenții înmatriculați în ultimul an de studiu al ciclurilor de studii de licență sau de master şi care devin beneficiari ai acestor burse, li se vor acorda bursele respective până la susținerea examenului de finalizare a studiilor (prima sesiune a examenelor de licență/diplomă și disertație) .
  • Condiții specifice de acordare:
  • aceste burse se acordă prin concurs, în baza criteriilor de performanță prevăzute în ANEXA nr. II.2 și a condițiilor specifice ale acestui alineat;
  • aceste burse se acordă începând cu anul al II-lea de studii al ciclului de studii de licenţă şi pot candida pentru obţinerea ei doar studenţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:

1) au obținut rezultate deosebite în activitatea didactică, având cele mai mari punctaje în anul universitar precedent, din același an de studiu al unui program de studii;

2) au obținut performanțe științifice, prin publicarea de articole, studii, cărți, monografii/ inovații și brevete/premii la manifestări științifice naționale și internaționale/ participarea la simpozioane, conferințe și sesiuni științifice în domeniul și din timpul ciclului de studii la care este înmatriculat când solicită această bursă; 

(c) se vor lua în calcul numai activitățile/rezultatele obținute în anul universitar anterior celui pentru care se solicită bursa; în cazul în care candidatul a mai obținut în anii anteriori bursa de performanță științifică, se vor lua în calcul numai activitățile desfășurate /rezultatele obținute de candidat de la ultima acordare a acestui tip de bursă.

(d) solicitanţii acestei categorii de burse vor depune dosarul de candidatură care va cuprinde:

  • cererea tip de acordare a acestui tip de bursă (ANEXA nr. 4);
  • curriculum vitae (în format Europass);
  • situația şcolară cu rezultatele obţinute în anul universitar anterior - eliberată şi certificată de secretariatul facultăţii, în original;
  • lucrările științifice sau copiile după documentele care atestă performanțele științifice realizate/obținute în domeniul și din timpul ciclului de studii la care este inmatriculat;
  • scrisoarea de recomandare a cadrului didactic sub îndrumarea căruia s-a desfășurat activitatea științifică din care să reiasă explicit și concret contribuțiile efective ale studentului în activitatea de cercetare desfășurată și rezultatele concrete /cuantificabile ale acesteia;
  • opisul semnat al tuturor documentelor justificative depuse, care va fi contrasemnat pentru certificarea existenței în dosar a acestor documente, de către persoana care primeste și înregistrează dosarul.
  • ierarhia se stabilește conform rezultatelor evaluării rezultate prin aplicarea criteriilor prevăzute în ANEXA nr. 4.1 .
  • Cuantumul acestei categorii de burse este cel aprobat de Senatul UAIC, la propunerea CA-UAIC/B.E.C.A. și este mai mare decât cel al bursei de merit.
  • Numărul burselor de performanță care pot fi acordate la nivelul fiecărei facultăți, se hotărăște la începutul anului univesitar de către Consiliul facultății și se aprobă de către CA-UAIC/B.E.C.A.
  • În cazul în care numărul solicitărilor de acordare a acestor burse este mai mare decât numărul aprobat pentru anul universitar curent, iar în urma evaluării activității științifice extracurriculare există situație de egalitate, se aplică criterii de departajare care țin de activitatea didactică (punctajele semestriale), cumulate cu criteriul de la alineatul (3), litera (b). punctul 1) și/sau care au fost stabilite și anunțate anterior de către Comisia de analiză evaluare a dosarelor și atribuire a burselor.
  • Aceste burse pot fi cumulate cu alte categorii de burse sau forme de sprijin material, cu respectarea condițiilor și criteriilor specifice acestora și a legislației în vigoare, cu excepţia celor pentru care regimul de cumul este restrictiv.
  • Perioada de depunere dosare : 10.10.2022 - 14.10. 2022, între orele 10.00- 12.00 și 13.00-15.00, la Cabinet nr. 36 (lîngă Laborator CRIMINALISTICĂ, demisol, Corp A), la doamna secretar Ancuța NETEDU
  • NU se vor PRIMI / ÎNREGISTRA dosare incomplete sau cu documente neconforme iar termenul limită nu se prelungeşte, pentru niciun eventual motiv invocat.

BURSĂ DE PERFORMANŢĂ PENTRU STUDENŢII CU DOMICILIUL ÎN MEDIUL RURAL

  • Beneficiarii acestei categorii de burse sunt: studenţii cu cele mai bune rezultate în activitatea didactică/academică în anul universitar precedent, dintre studenţii care au, atât ei, cât şi părinţii acestora, domiciliul stabil în mediul rural.
  • Perioada de acordare: această categorie de bursă se acordă lunar, pe durata unui an universitar, inclusiv vacanţe. Studenții înmatriculați în ultimul an de studiu al ciclurilor de studii de licență sau de master şi care devin beneficiari ai acestor burse, li se vor acorda bursele respective până la susținerea examenului de finalizare a studiilor (prima sesiune a examenelor de licență/diplomă și disertație) .
  • Condiții specifice de acordare:
  • poate fi acordată o singură bursă în cadrul unei facultăţi, indiferent de specializare/domeniu/ciclu de studii;
  • bursa se acordă începând cu anul II al ciclului de studii de licenţă şi pot candida pentru obţinerea ei doar studenţii care sunt potențiali beneficiari ai unei burse de merit sau de studiu;
  • dosarul de candidatură va cuprinde: cererea-tip (cf. ANEXA nr. 4), situația şcolară cu rezultatele obţinute în anul universitar anterior - eliberată şi certificată de secretariatul facultăţii, documentele justificative privind domiciliul stabil în mediul rural (student şi părinţi);
  • dacă cel puţin doi studenţi îndeplinesc condiţiile de a primi această categorie de bursă, criteriile de departajare vor fi constituite de punctajele anuale anterioare celui care se ia în calcul pentru acordarea bursei, ajungându-se, dacă este cazul, până la media de admitere la ciclul de studii de la licenţă.
  • Cuantumul acestei categorii de burse este egal cu cel al bursei de performanţă ştiinţifică, stabilit pentru anul universitar curent şi se compune din: cuantumul bursei de merit sau de studiu (susţinut din alocații bugetare) şi diferenţa necesară până la acoperirea cuantumului bursei de performanţă ştiintifică (susţinută din veniturile proprii ale facultăţilor).
  • Aceste burse pot fi cumulate cu alte categorii de burse sau forme de sprijin material, cu respectarea condițiilor și criteriilor specifice acestora și a legislației în vigoare, cu excepţia celor pentru care regimul de cumul este restrictiv.
  • Perioada de depunere dosare : 10.10.2022 - 14.10. 2022 între orele 10.00- 12.00 și 13.00-15.00, la Cabinet nr. 36 (lîngă Laborator CRIMINALISTICĂ, demisol, Corp A), la doamna secretar Ancuța NETEDU
  • NU se vor PRIMI / ÎNREGISTRA dosare incomplete sau cu documente neconforme iar termenul limită nu se prelungeşte, pentru niciun eventual motiv invocat.

BURSĂ CUM LAUDE

  • Beneficiarii acestei categorii de burse sunt studenții care, la sfârşitul unui an de studiu au acumulat punctaj maxim (600 puncte) pentru fiecare specializare/domeniu de studii.
  • Perioada de acordare: aceste burse se acordă o singură dată, la sfîrşitul anului universitar.
  • Condiții specifice de acordare:
  • numărul acestor burse pentru fiecare facultate este aprobat de către Consiliul de Administraţie al UAIC, la propunerile Consiliilor facultăţilor, la începutul anului universitar curent;
  • în situaţia în care numărul de burse aprobat este mai mic decât numărul studenţilor care îndeplinesc condiţiile de acordare, departajarea se va face prin considerarea punctajului maxim obţinut fără luarea în calcul a rezultatelor din sesiunea de restanţe şi măriri, după care se aplică criteriile de departajare de la bursele de merit.
  • Cuantumul acestei categorii de burse este egal cu cel al bursei de merit stabilit pentru anul universitar curent.
  • Aceste burse pot fi cumulate cu alte categorii de burse sau forme de sprijin material, cu respectarea condițiilor și criteriilor specifice acestora și a legislației în vigoare, cu excepţia celor pentru care regimul de cumul este restrictiv.

 

BURSĂ LAUDAMUS

  • Beneficiarii acestei categorii de burse sunt: studenţii cu rezultate foarte bune la o disciplină sau portofoliu de discipline şi studenţii care obţin rezultate deosebite la manifestări extracurriculare, în afara domeniului de studiu la care sunt înmatriculaţi.
  • Perioada de acordare: aceste burse se acordă o singură dată, la sfîrşitul anului universitar
  • Condiții specifice de acordare:
  • principalele criterii de acordare a acestor burse: studenţii beneficiari trebuie să fie integralişti şi să fi obţinut premii la manifestări extracurriculare, conferinţe naţionale sau internaţionale, în afara domeniului de studiu, dar care să fie recunoscute de Consiliul Facultăţii;
  • facultăţile pot stabili criterii suplimentare de acordare pentru fiecare portofoliu de discipline care vor fi avizate de Consiliile facultăţilor şi transmise spre aprobare Consiliului de Administraţie al UAIC, la începutul anului universitar curent;
  • numărul acestor burse pentru fiecare facultate este aprobat de către Consiliul de Administraţie al UAIC, la propunerile Consiliilor facultăţilor, la începutul anului universitar curent.
  • Cuantumul acestei categorii de burse este egal cu cel al bursei de merit stabilit pentru anul universitar curent.
  • Aceste burse pot fi cumulate cu alte categorii de burse sau forme de sprijin material, cu respectarea condițiilor și criteriilor specifice acestora și a legislației în vigoare, cu excepţia celor pentru care regimul de cumul este restrictiv.