Noutăţi

ANUNȚ privind reînmatricularea și revenirea din întrerupere de studii

01.08.2024

ANUNȚ privind reînmatricularea și revenirea din întrerupere de studii

 

I. Informații generale 

Studenții Facultății de Drept din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, care au fost exmatriculați sau au formulat o cerere de întrerupere a studiilor pot solicita reînscrierea, urmând procedura de mai jos.

Reînscrierea se poate realiza numai în limita capacității de școlarizare.

Având în vedere hotărârea adoptată de Consiliul Facultății de Drept în ședința din 8 septembrie 2022, în cazul în care numărul cererilor de reînmatriculare și de revenire din întrerupere de studii depuse de studenți depășește capacitatea de școlarizare, criteriile care se aplică pentru soluționarea acestor cereri sunt următoarele: are prioritate studentul care revine din întrerupere studii; în cazul studenților reînmatriculați, se vor avea în vedere următoarele criterii de departajare (în această ordine): a) numărul de discipline promovate; b) numărul de credite acumulate; c) punctajul obținut.

Studenții exmatriculați pentru retragerea de la studii pot fi reînscriși numai dacă sunt declarați admiși în urma participării la un nou concurs de admitere.

La reluarea studiilor, studenții care au fost exmatriculați şi care depun cerere de reînmatriculare, trebuie să îndeplinească cerințele rezultate în urma modificării planurilor de învățământ, aplicându-se sistemul european de credite transferabile (susținerea unor eventuale diferențe ca urmarea a alinierii la planul de învățământ al seriei la care sunt reînmatriculați) (a se vedea pct. 4 de mai jos).

După debutul anului universitar 2024-2025 (30.09.2024), toți studenții care se reînscriu în perioada specificată mai jos (pct. II) sunt obligați să semneze contractul de studii şi fișa de înscriere semestrială (perioada în care se va semna contractul va fi adusă la cunoștință prin e-mail). Neîndeplinirea acestei obligații constituie motiv de exmatriculare.

 

II. Perioada de depunere a cererilor   

Reînscrierea (reînmatricularea/revenirea din întrerupere de studii) în anul universitar 2024-2025 se va face online în perioada 03 ‑ 05 septembrie 2024.

Studenții care au fost exmatriculați anterior anului universitar 2023-2024 şi doresc să se reînmatriculeze vor îndeplini formalitățile în aceeași perioadă.

Pentru studenții cărora li se va aproba susținerea examenelor în sesiunea de restanțe din perioada 02-11 septembrie 2024, perioada de depunere online a cererilor de reînmatriculare va fi 16 – 17 septembrie 2024.

Cererile depuse după finalizarea acestor perioade vor fi respinse ca tardive.

 

 

III. Procedura de depunere a cererilor și documentele necesare 

Procedura de depunere a cererilor de reînscriere și a documentelor necesare se va desfășura exclusiv online.

Solicitanții vor completa formularul disponibil la adresa https://forms.office.com/e/Q8f9dmE1h2

 

După completarea acestui formular, studentul va primi un e-mail generat automat, la care trebuie să răspundă (reply), fără a modifica textul din subiectul e-mailului (subject), către adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

La acest e-mail solicitantul va atașa următoarele documente scanate (Fișierele vor fi denumite cu specificarea numelui solicitantului și a conținutului documentului (de exemplu „Popescu Cristian – cerere de reinmatriculare.pdf”, „Popescu Cristian – taxa reinmatriculare.pdf”).):

 

  1. Anii I - III (2023-2024), studii de licență

Studenții care au discipline nepromovate, în toți anii de școlarizare parcurși, însumând mai mult de 30 de credite, precum şi cei care nu au achitat taxa de școlarizare, vor fi propuși spre  exmatriculare şi se vor putea reînmatricula în același an de studiu, în limita capacității de școlarizare, anexând (la email):

- cererea de reînmatriculare (semnată);

- chitanța de plată a taxei de reînmatriculare în cuantum de 200 lei (taxa se achită numai la BRD - cod 29, se va specifica forma de învățământ IF sau ID/IFR); NU se achită pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/, această platformă este destinată doar achitării taxei de școlarizare.

- chitanța de plată a debitului restant din taxa de școlarizare/taxe examene restante pentru anul universitar încheiat 2023-2024 sau din anii anteriori DOAR dacă este cazul. Taxa se achită la BRD - cod 31 (taxă școlarizare), cod 35 (taxă refacere, cod 41 (taxă reexaminare), se va specifica forma de învățământ IF sau ID/IFR.

Nu se achită acum taxe pentru examenele restante pe care studenții urmează să le susțină în anul universitar 2024-2025; acestea se vor achita la momentul completării fișei semestriale, în perioada anunțată, după începerea anului universitar.

 

  1. Anul IV (2023-2024), studii de licență

Studenții care au cel puțin o disciplină nepromovată în toți anii de școlarizare parcurși, precum şi cei care nu au achitat taxa de școlarizare, vor fi propuși spre exmatriculare şi se vor putea reînmatricula, în limita capacității de școlarizare, anexând (la email):

- cererea de reînmatriculare (semnată);

- chitanța de plată a taxei de reînmatriculare în cuantum de 200 lei (taxa se achită la BRD - cod 29, se va specifica forma de învățământ IF sau IFR); NU se achită pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/, această platformă este destinată doar achitării taxei de școlarizare.

- chitanța de plată a debitului restant din taxa de școlarizare/taxe examene restante pentru anul univ. încheiat 2023-2024 sau din anii anteriori (DOAR dacă este cazul). Taxa se achită la BRD - cod 31 (taxă școlarizare), cod 35 (taxă refacere), cod 41(taxă reexaminare), se va specifica forma de învățământ IF sau ID/IFR).

Nu se achită acum taxe pentru examenele restante pe care studenții urmează să le susțină în anul univ. 2024-2025; acestea se vor achita la momentul completării fișei semestriale, în perioada anunțată după începerea anului universitar.

 

  1. Anul I master (2023-2024), cu durata studiilor de un an

Studenții care au cel puțin o disciplină nepromovată, precum şi cei care nu au achitat taxa de școlarizare vor fi propuși la exmatriculare. 

Reînscrierea se poate face numai prin o nouă participare la examenul de admitere.

 

  1. Anul I master (2023-2024), cu durata studiilor de doi ani (Drept European-Iași, Drept European – extensiunea Bălți, Drept şi ordine publică-Focșani)

Studenții care au discipline nepromovate însumând mai mult de 30 de credite precum şi cei nu au achitat taxa de școlarizare vor fi propuși la exmatriculare.

Reînscrierea se poate face numai prin o nouă participare la examenul de admitere.

 

  1. Anul II master cu durata studiilor de doi ani (Drept European-Iași, Drept European – extensiunea Bălți, Drept şi ordine publică-Focșani)

Studenții care au cel puțin o disciplină nepromovată, precum şi cei care nu au achitat taxa de școlarizare vor fi propuși la exmatriculare. 

Reînscrierea se poate face numai în limita capacității de școlarizare.

 

  1.  Studenții care au beneficiat de întrerupere de studii în anul universitar 2023-2024

Studenții care au beneficiat de întrerupere de studii în anul universitar 2023-2024 se vor înscrie în anul universitar 2024-2025 completând cererea de revenire la studii. Neîndeplinirea acestei obligații constituie motiv de exmatriculare.



IV. Alinierea la planul de învățământ şi recunoașterea disciplinelor promovate
 

1) Studenții care se vor reînmatricula în anul II (2024-2025) vor verifica planul de învățământ al seriei 2023-2027, la care se vor alinia. Aceștia vor reface obligatoriu activitatea de seminar şi vor susține examen la disciplinele restante şi  eventualele examene de diferență:

Pentru studenții de la IF

Anul I – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_1.pdf

Anul II – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024

Pentru studenții de la IFR

Anul I – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_1.pdf

Anul II – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024


2) Studenții care se vor reînmatricula în anul III (2024-2025)
vor verifica planul de învățământ al seriei 2022-2026, la care se vor alinia. Aceștia vor reface obligatoriu activitatea de seminar şi vor susține examen la disciplinele restante şi eventualele examene de diferență:

Pentru studenții de la IF

Anul I – 2022-2023 https://laws.uaic.ro/images/plan/22_23/if/2022_2023_Plan_inv_licenta_IF_an_I.pdf

Anul II – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_2.pdf

Anul III – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024

Pentru studenții de la IFR

Anul I – 2022-2023 https://laws.uaic.ro/images/plan/22_23/ifr/2022_2023_Plan_inv_licenta_IFR_an_I.pdf

Anul II – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_2.pdf

Anul III – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024


3) Studenții care se vor reînmatricula în anul IV (2024-2025)
vor verifica planul de învățământ al seriei 2021-2025, la care se vor alinia. Vor reface obligatoriu activitatea de seminar şi vor susține examen la disciplinele restante şi eventualele examene de diferență:

Pentru studenții de la IF

Anul I – 2021-2022 https://laws.uaic.ro/images/plan/21_22/2021_2022_plan_inv_if_an1.pdf

Anul II – 2022-2023 https://laws.uaic.ro/images/plan/22_23/if/2022_2023_Plan_inv_licenta_IF_an_II.pdf

Anul III – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_3.pdf

Anul IV – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024

Pentru studenţii de la IFR

Anul I – 2021-2022 https://laws.uaic.ro/images/plan/21_22/2021_2022_plan_invatamant_ifr_an1.pdf

Anul II – 2022-2023 https://laws.uaic.ro/images/plan/22_23/ifr/2022_2023_Plan_inv_licenta_IFR_an_II.pdf

Anul III – 2023-2024 https://laws.uaic.ro/images/plan/23_24/ifr/2324_IFR_anul_3.pdf

Anul IV – 2024-2025 – va fi postat după data de 2 octombrie 2024

 

V. Taxa de școlarizare 

Taxa de școlarizare pentru anul universitar 2024-2025, pentru studenții reînmatriculați în același an de studiu, se calculează în funcție de examenele nepromovate din anul repetat (taxa de școlarizare pe semestrul în curs/30*nr. de credite alocate disciplinei respective). Cuantumul taxei de școlarizare se va afișa în Esims după începerea anului universitar. 

Disciplinele nepromovate din anii anteriori (altele decât cele din anul repetat) se vor achita separat, în termenele stabilite de facultate, pe baza înscrierii din fișa semestrială (plată prin BRD – cod 35).