Burse sociale şi ocazionale pentru semestrul al II-lea, an univ. 2023-2024

Afișat la data de 04.03.2024
Burse sociale si ocazionale pentru semestrul al II-lea, an univ. 2023-2024

În atenția studenților care doresc să depună dosare pentru bursă socială:
FOARTE IMPORTANT !!!
• A se citi cu atenție documentația cu privire la acordarea burselor sociale în semestrul al II-lea, an univ. 2023-2024.
• A se avea în vedere faptul că bursele se acordă în limita fondurilor disponibile In acest sens, trebuie reținut că, în funcție de fondul de burse care va fi primit și aplicarea dispozițiilor regulamentare, în corelație cu numărul total de burse sociale aflate în plată (cele afișate în semestrul I), eventualele dosare care se vor depune pot rămâne la stadiul de “dosar depus”, chiar daca este eligibil, dar fără posibilitatea de a fi acordată bursa, dacă limitările financiare nu vor permite acest lucru (30 % din fondul total de burse)
• Studenții posesori ai unei burse sociale în baza dosarelor depuse în semestrul I al anului universitar curent, NU mai trebuie să depună dosar în această sesiune.
• NU se vor PRIMI / ÎNREGISTRA dosare incomplete sau cu documente neconforme, iar termenul limită nu se prelungește, pentru nici un eventual motiv invocat.

• Perioada de depunere dosare : 11.03.2024 – 22.03.2024. între orele 10.00- 12.30, la Secretariat IFR, Corp A), la doamna secretar Ancuța NETEDU, Pentru informații suplimentare adresați-vă doamnei secretar Ancuța NETEDU la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. , nr. tel: +40 232 201102, interior 2588.

NU POT DEPUNE DOSARE PENTRU BURSA SOCIALĂ:
• studenții care au împlinit vârsta de 35 de ani
• studenții care repeta anul de studiu, dacă în anul de studiu pe care îl repetă au beneficiat de această categorie de studiu
• studenții care nu au acumulat un număr de minimum 20 de credite in semestrul anterior (semestrul I, anul univ. 2023-2024)


Studenți orfani de ambii părinți

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII ORFANI DE AMBII PĂRINŢI  vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa nr. 5 (se descarcă și se listează față-verso);

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa nr. 6;

(3) Anexa 7a – acordul studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(4) copie după certificatul de naştere si carte de identitate;

(5) copii după certificatele de deces ale părinţilor;

(6) documente justificative privind veniturile proprii, după caz:

  1. adeverinţă de salariu NETpentru perioada luată calcul (februarie 2023-ianuarie 2024);

 (7) Ancheta socială – în cazul în care nu realizează venituri;

 

 

Studenți orfani de un părinte

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII ORFANI DE UN PĂRINTE vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa 5 (se descarcă și se listează față-verso);

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa 6;

(3) Anexa 7a, respectiv Anexa 7b – acordul părintelui, respectiv a studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(4) copie după certificatul de naştere si carte de identitate – student + carte de identitate – părinte;

(5) copie după certificatul de deces al părintelui;

(6) certificate de naștere și adeverinţe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;

(7) documente justificative privind veniturile proprii, după caz, pentru student şi pentru părintele în viaţă:

  1. adeverinţă de salariu NET pentru perioada luată în calcul (februarie 2023-ianuarie 2024);

 (8)  declaraţie pe propria răspundere, dată de părintele în viaţă, care nu obţine nici un fel de venit, în faţa unui notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul (se specifică perioada luată în calcul: (februarie 2023-ianuarie 2024);

(9) Ancheta socială – în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri;

 

Studenţi proveniţi din familii monoparentale

Studenţii proveniţi din familii monoparentale vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa 5 (se descarcă și se listează față-verso);

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa 6;

(3) Anexa 7a, respectiv Anexa 7b – acordul părintelui, respectiv a studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(4) copie după certificatul de naştere si carte de identitate – student + carte de identitate – părinte;

(5) copie după certificatul de deces al părintelui decedat;

(6) copie după hotărârea de divorț, în cazul în care părinții sunt divorțați;

(7) hotărâre judecătorească în cazul în care unul din părinți este declarat dispărut;

(8) act doveditor în cazul în care unul din părinți este arestat preventive pe o perioadă mai mare de 30 zile sau execută o pedeapsă privată de libertate și nu participă la întreținerea familiei;

(9) certificate de naștere și adeverinţe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;

(10) documente justificative privind veniturile proprii, după caz, pentru student şi pentru părintele în viaţă:

  1. adeverinţă de salariu NET pentru perioada luată în calcul (februarie 2023-ianuarie 2024);

 (11) declaraţie pe proprie răspundere, dată de părintele în viaţă, care nu obţine nici un fel de venit, în faţa unui notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul (se specifică perioada luată în calcul: (februarie 2023-ianuarie 2024);

 (12) Ancheta socială – în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri.

 

Studenți proveniți din centre de plasament

Studenţii proveniţi din centrele de plasament vor depune următoarele documente

(1) cerere tip  – Anexa 5 (se descarcă și se listează față-verso);

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa 6;

(3) Anexa 7b – acordul studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(4) copie după certificatul de naştere şi după cartea de identitate;

(5) adeverinţă din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament;

(6) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale, după caz:

  1. adeverinţă de salariu NET pentru perioada luată în calcul (februarie 2023-ianuarie 2024);

 (7) ancheta socială – în cazul în care nu realizează venituri.

În cazul absenței părinților sau tutorelui se iau în calcul veniturile persoanei/persoanelor care se ocupă de întreținerea studentului/studentei.


 

Studenți care solicită bursa socială pe criterii medicale

Studenții care solicită bursă de ajutor social pe criterii medicale, vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa 8 (se descarcă și se listează)

(2) copie după certificatul de naştere si cartea de identitate;

(3) certificat medical eliberat de un medic specialistvizat de medicul de familie al studentului si de medicul dispensarului studenţesc în raza căruia sunt arondaţi studenţii Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi (Cabinetul medical din căminul nr. 8).


Studenţi care provin din familii ale căror venituri lunare nete pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie (studenţi sub 26 ani)

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENȚII CARE PROVIN DIN FAMILII ALE CĂROR VENITURI LUNARE NETE MEDII PE MEMBRU DE FAMILIE SUNT MAI MICI DECÂT SALARIUL DE BAZĂ MINIM NET PE ECONOMIE (studenţi sub 26 de ani) vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa 5 (se descarcă și se listează față-verso)

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa 6

(3) Anexa 7a, respectiv Anexa 7b – acordul părintelui, respectiv a studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(5) copie după certificatul de naştere si cartea de identitate pentru student;

(5) copie ale cărţilor de identitate ale părinţilor;

(6) copii ale certificatelor de naştere şi ale cărţilor de identitate ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreţinerea părinţilor;

(7) adeverinţe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;

(8) declaraţii pe propria răspundere a unuia dintre părinţi, dată la un notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul, pentru copiii minori aflaţi în întreţinerea familiei, dar care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obţin venituri proprii;

(9) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale şi ale părinţilor acestora, după caz:

  1. adeverinţă de salariu NETpentru perioada luată în calcul (februarie 2023-ianuarie 2024);

(10) declaraţii pe propria răspundere, date de fiecare părinte care nu obţine nici un fel de venit  (de specificat perioada luată în calcul – februarie 2023-ianuarie 2024), în faţa unui notar sau la primăria localităţii în care îşi are domiciliul – pentru veniturile de la punctul (9), in cazul în care nu realizează;

 (11) Ancheta socială – în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri;

Bursele sociale se acordă pe durata legală a programului de studii, până la împlinirea vârstei de 35 de ani.

 

Studenţi cu vârsta cuprinsă între 26 de ani şi 35 ani

În vederea obţinerii unei burse de ajutor social, STUDENŢII CU VÂRSTA CUPRINSĂ ÎNTRE 26 DE ANI ŞI 35 DE ANI vor depune următoarele documente:

(1) cerere tip  – Anexa 5 (se descarcă și se listează față-verso);

(2) declaraţie pe propria răspundere a studentului, din care să reiasă că nu mai are şi alte venituri decât cele declarate – Anexa 6;

(3) Anexa 7b – acordul studentului pentru verificarea datelor din dosar;

(3) copie a cărţii de identitate;

(4) documente justificative privind veniturile studenţilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei sociale, după caz:

  1. adeverinţă de salariu NETpentru perioada luată în calcul (februarie 2023-ianuarie 2024)

(5) documente justificative ale persoanelor pe care le are în grijă, precum copii, soţie, etc, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

(6) Ancheta socială – în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri;

 

Pentru familiile de studenţi, dosarele cuprind următoarele documente :

  1. a) studenţii căsătoriţi, ambii cu vârsta până în 26 de ani şi care nu obţin venituri proprii vor depune documentele pentru familia din care provine fiecare soţ, la care se adaugă: copie a certificatului de căsătorie, adeverinţă de student pentru celălalt soţ, copii ale certificatelor de naştere ale copiilor (dacă este cazul); venitul mediu net pe membru al familiei se calculează ca medie a veniturilor nete medii ale celor două familii din care provin cei doi studenţi;
  2. b) student/ă căsătorit/ă, soţia/ soţul nefiind studentă/ student: vor depune documentele pentru familia din care provine studentul, dacă acesta nu obţine venituri personale sau similar cu documentele enumerate pentru soţ/ soţie (literele i.- v.), dacă studentul obţine venituri personale, copie a certificatului de căsătorie, copii ale certificatelor de naştere ale copiilor (dacă este cazul); pentru soţ/ soţie se adaugă:
  3. copie a cărţii de identitate;
  4. declaraţie pe propria răspundere, dată la notar, din care să reiasă că nu are alte venituri decât cele declarate, după caz (specificate cele 12 luni care se iau în calcul februarie 2023-ianuarie 2024).

Venitul mediu net pe membru al familiei se calculează conform algoritmului: pentru familiile de studenţi în care unul dintre soţi are venituri, iar celălalt nu, venitul lunar net mediu se calculează ca medie între venitul membrului familiei şi venitul mediu net al familiei din care provine membrul familiei care nu are venituri salariale; pentru familiile de studenţi în care ambii soţi au venituri, venitul lunar net mediu se calculează ca medie între veniturile celor doi soţi.